A világhálón ma már percenként 200 millió elektronikus levél utazik, a felhasználók 2 milliónál is több keresést indítanak a Google rendszerében, és 571 új weboldalt hoznak létre.
A teljes internetes adatforgalom közel száznegyvenszeresére nőtt az elmúlt tíz év során, míg a mobil internetes szegmens öt év alatt produkált ugyanilyen arányú növekedést. A DOMO üzletiintelligencia-szolgáltató júniusi összeállítása a nagy mennyiségben keletkező, nem strukturált adattömeg forrását vizsgálta, amit mi is összefoglaltunk az alábbi ábrán. Természetesen a legfontosabb kérdésre nem kapunk választ, vagyis nem derül ki belőlük, hogy az adatok mekkora része tartalmaz hasznos vagy eredeti információt, és ezt milyen hatékonysággal lehet kinyerni belőlük.
Ezzel együtt érdekes példákkal szemlélteti, hogy az úgynevezett big data forgalmazás, tárolás és elemzés kihívásai milyen dimenzióban mozognak. Vegyük figyelembe, hogy az internethasználók száma 2010 és 2011 között 6,59 százalékkal nőtt, így az év elején már elérte a 2,1 milliárdot – a következő források csak az adattenger jellemző csatornái közül pécéznek ki egyet-kettőt, de a releváns tartalom ezernyi más helyről is származhat, attól függően, hogy az adott vállalkozás milyen üzleti területen mozog.